zondag 16 januari 2011

vertellen op muziek

Deze workshop vond ik geweldig!
Ik zelf vind lezen saai, vertellen en voorlezen daaraan gelinkt.
Men moet steeds veel moeite doen om de kinderen hun aandacht te trekken en te behouden.

Ik durf zeggen, dit is de manier!

Ik wist in het begin niet goed wat men bedoelde met vertellen op muziek, maar de voorbeelden gaven me direct een mooi beeld. Kleine geluidjes maken alles veel leuker, spannender, grappiger,...

Zelf een stuk verhaal maken om te vertellen met geluiden. Eerst een boek kiezen...
En het is geworden: 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.'

Je zal we denken, hoe kom je nu op zo'n boek?
Ik heb dit overlaatst moeten voorlezen aan mijn babysitkindje. En vond dit wel een leuk boek waar veel mee te doen is.

Samen met Mathias en Maaike begonnen we te brainstormen over het boek en wat we ermee konden doen.
Al heel snel hadden we veel ideeën die we tot een groot geheel gebokst hebben om later te tonen aan de andere groepen.

Ik vond dit superleuk om zelf een verhaal op te krikken tot iets speciaal en boeiend voor de kinderen.
Ik ga dit zeker nog proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten