zaterdag 15 januari 2011

Stemontdekken en stemgebruik

Deze sessie werd gegeven door een echte operazangeres, met name Mieke.
Aangezien dit onze laatste sessie van de dag was, hadden we al feedback gekregen van andere groepen.
Vele vonden deze sessie niet zo leuk, maar ik vond dit wel een leuke sessie.


Hierin heb ik dingen gedaan die ik anders nooit zo doen, namelijk operazingen en dan nog in een andere taal.
Het alleen bedenke lied 'Va Pensiero' was de rode draad van de les.


Dit hebben we leren zingen na eerst enkele ademhalingsoefeningen en oefeningen om onze stem op te warmen.
Je zou denken dat we dit nooit zouden kunnen maar mits de goede begeleiding groeiden wij op een klein uurtje uit tot beginnende operazangeressen en een operazanger.

Is dit voor herhaling vatbaar? Gaan ik er later iets mee doen?
Ik zou zeggen hou de krantenkoppen in het oog. Je weet nooit wanneer ik ontdekt word.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten