zaterdag 15 januari 2011

avant première Semiramide

Na het bezichtigen van het operahuis mochten we ook een operavoorstelling meemaken.
'Sermiramide'
Een melodrama van Rossini.



Ik kende het stuk niet. Dus voor mij was het een hele verrassing.
Bij het beginstuk van het orkest was ik al verwonderd.
Zo een lang stuk... Ik dacht dat ze een hele cd afspeelden.

gelukkig zat ik op de eerste rij en kon ik mijn ogen de kost geven.
Bekijken van de dirigent, alle instrumenten bestuderen,...

Nadat het doek openging kon ik andere dingen bewonderen.
Gelukkig dat ik mijn ogen 'meehad' want de muziek was toch niet echt mijn ding.

Ik heb echt bewondering voor de operazangers en zangeressen, het koor, de muzikanten,...
 
Kortom, iedereen die aan een opera meewerkt want ik denk dat dit toch geen gemakkelijk zaakje is.





Ik vond dit een enorm zwaar stuk. Ik mocht geen moment mijn gedachten laten verdwalen of ik kon niet meer mee. Het was zo al moeilijk om alles duidelijk te begrijpen.

Wat misschien iets meer voor mij geweest was, is een romantische opera of een opera met humor in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten